W przedsiębiorstwach ciągle istnieje potrzeba podnoszenia jego efektywności. Z pomocą przychodzi kolejne narzędzie ciągłego doskonalenia, czyli 5S. System ten pomaga stworzyć dobrze zorganizowane miejsce pracy. Składa się on z 5 etapów:
Selekcja – usunięcie ze stanowiska pracy zbędnych przedmiotów,
Systematyka – każda rzecz ma swoje miejsce,
Sprzątanie – utrzymanie w czystości obszaru pracy,
Standaryzacja – stosowanie zrozumiałych standardów,
Samodyscyplina– doskonalenie osiągniętego poziomu.
Stosowanie zasad 5S przyczynia się do redukcji poziomu kosztów, zwiększenia jakości, a przy tym do poprawy bezpieczeństwa i wydajności pracy.
O tym jak wprowadzić ten system do swojego przedsiębiorstwa mówimy na naszym szkoleniu “Organizacja transportu i logistyki wewnątrz przedsiębiorstwa”, które odbędzie się 26 – 27 stycznia 2019 w Gdyni:
Organizacja transportu i logistyki wewnątrz przedsiębiorstwa